Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, Valerie
TitelA Teacher Development Project in Transactional Strategy Instruction for Teachers of Severely Reading-Disabled Adolescents.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 8 (1992) 4, S.391-403Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterCreative Teaching; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Reading Difficulties; Reading Instruction; Special Education; Special Needs Students; Teacher Improvement; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractStudy examined an intervention that offered teachers transactional strategies for helping delayed adolescent readers actively approach reading. Experimental teachers received peer support, completed self-evaluative workshops, and used strategic reading techniques with students. Videotaped pre- and posttest reading sessions showed experimental teachers had significant gains on many dimensions fostering strategic reading. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: